onsdag 29. desember 2010

FO: Advent

Noe av det aller mest lukseriøse med å være ferdig med julegavene i god tid er at man da plutselig kan bruke adventen på å lage julegave til seg selv. Det har jeg gjort i år.



Advent
Mønster:
DROPS jakke med rundfelling med hullstrikket strukturmønster i ”Silke Alpaca” - for et klingende navn!
Størrelse: L
Garn: 14 nøster Drops silkealpakka
Pinner: 5 mm
Tidsbruk: 13 dager - inkludert en strikkedag som gikk i vasken da spissen på pinnen min knakk.
Modifikasjoner: Litt lengre ermer

Siden garnet både var kjøpt til spottpris og det hadde fått modne seg litt i garnlageret først, spanderte jeg på meg litt skikkelig på knappefronten. Perlemorsknapper fra den semilokale garnpusheren ga det lille ekstra.



Det er gode sjanser for at dette blir min nye favorittjakke, for følelsen av å drapere seg i alpakka og silke er noe helt eget. Både varmt og svalt, lett og tungt på samme tid. Dessuten ble den fin med kulmage:



22 kommentarer:

Kos med papir og saks sa...

kjempelekker jakke.

lise sa...

Flott jakke - og veldig, veldig fin kul på magen! Ha en fortsatt fin jul, og takk for det gamle!

Veronica sa...

Utrolig flott jakke!!:)

Bai sa...

Så fin jakke! Den kledde du godt. Og magen har jo blitt kjempefin!

Anonym sa...

Kjempeflott :D

wigdis sa...

Den ble nydelig og sitter godt over magen, eller hvordan man sier det:)

Ha en fortsatt fin romjul.

Sysleglad sa...

Kjempefint mønster på jakka:D

Hanne sa...

Nydelig jakke :D

Bella sa...

åååå... den var kjempefin!! Min favoritt farge. Tror den jakka skal komme på mi "vil strikke liste"...

mimouna sa...

Lekker jakke som passer perfekt til magen. Jakker er jo supre som "ammeklær" senere også.

Nydelige knapper. :o)

Unknown sa...

Nydelig jakke, jeg ble skikkelig misunnelig :-)

Unknown sa...

så utrolig flott jakke! Også digger jeg pingvinvottene under!

Anita Tørmoen sa...

Kjempeflott jakke. Passer akkurat til den store fine magen:)

ANNEPÅLANDET sa...

Lekker jakke!!! Skjønner ikke hvorfor Drops sluttet med det garnet - jeg har et skjerf i samme garn, det er tungt og lekkert og har vart i flere år.
Du har vært utrolig produktiv, må jeg si. Så mange fine gaver! Det er flere som har spurt, så jeg tror nok at julegave-KALen fortsetter til neste år.
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!

Gro A sa...

Nydelig jakke og nydelig mage:)

Villblomsten sa...

Så mye fint du har laget :-)

Mammadragen sa...

nydelig mage!!! jakka va også fin den :) savner magen min allerede - har heldigvis strekkmerkene å kose meg med :)

Marta sa...

Den jakka var kjempefin! Fikk veldig lyst å strikke en sånn selv :)

Smarie sa...

Nyydelige jakke i flott farge ;o) Og var veldig fin med kulemage ;o)))

Mirdiz sa...

Den var en nydelig jakke! :)
også så fin en mage:)

Jeg har bare et dumt spørmsål.. hva står FO for?

Fuglemamma sa...

Kjempefin! Jeg har strikket samme jakken i svart, og har brukt den mye som pen selskapsjakke i jula. Den lillafargen var nydelig, og knappene likeså. Men kulen var flottest!

Frk.Badegakk sa...

Herlig jakke! Og nydelig mage!!!!!!=DDDD