fredag 1. januar 2010

Årskavalkaden

Årskavalkade må til i år også, det er alltid nyttig. Ikke minst for å få sett at jeg faktisk har fått strikket noe i år, et år som har båret preg av altfor lite strikketid. Her er de fullførte prosjektene for 2009, sortert kronologisk etter diller.

Fjorårets første dille: Luer - 8 stykker:




Dernest: Vester - 6 stykker:

(Den observante leser (a.k.a. de av dere som kan telle) vil notere seg at det bare er bilde av fem vester her. Vel. Den siste vesten ble ferdig, og det før jul. Men har noen av dere prøvd å ta bilde av ettåring i farta, i nordisk vinterlys?)

Og mest alvorlig: Sokker - 9 par


















I tillegg har jeg i større eller mindre grad frest meg igjennom
6 par babyvotter
1 par votter til voksen
1 babyskjerf
1 babyjakke
3 babygensere
2 kosedyr
1 ullbukse
1 Nøstebarndress (UFO)
1 Swallowtail (UFO)
3 tyggeleker
1 jakke til meg selv

I fjor kom jeg meg over skrekken for symaskin og brodering, og greide å overvinne sokk nr. 2-syndromet. Årets største håndarbeidsmessige triumf (foruten å få gjort noe som helst med baby i hus) må likevel sies å være mitt første egenspunne garn:














Så til kåringene av beste og verste:
Mest brukte plagg til meg selv: Blueberry waffle hat, Thyrnirós og Swallowtail og de ullsokkene jeg har beholdt selv - alt sammen har blitt brukt nesten daglig.
Mest brukte plagg til sønnen: Ullbuksa
Største utfordring: Å gjøre ferdig brudesjalet Swallowtail
Mest vellykkede gave: Sokker til lillesøster
Minst vellykkede prosjekt: Antakelig tvillinggenserne. Langdrygt prosjekt, med labert resultat.
Mest brukte garn i antall prosjekter: Finull (4 par votter) og Freestyle (3 vester)
Mest brukte garn i kvanta: Létt-lopi
Høyest elskede garn: PT5 og Austermanns Bambou Soft. Sterk tror jeg kommer til å bli lurvete.
Mest hatede garn: Vivaldi. Dernest Sisu.
Morsomste prosjekt: Soppvest nr. 1
Kjedeligste prosjekt: Tvillinggenser nr. 2. Sukk & stønn.

Så til neste år. Mine forsetter for 2010 er å lage flere store ting, leke mer og designe noe selv. Så får vi se, da.

Godt nytt strikkeår!



4 kommentarer:

Mammadragen sa...

Æ følger spent med videre i 2010!

Glastrikk sa...

Dette er jo en bra produksjon med baby i hus. Morsomme vester. Følger spent med på om det kommer noe eget designet. Forresten godt nytt år!

lise sa...

Flott kavalkade, Guro! Ha et riktig godt nytt år - jeg gleder meg til å følge deg i 2010 også!

Anlen sa...

Du har laga mykje fint i året som gjekk!! Flott kavalkade:)

Lykke til med årets mange prosjekt!