fredag 1. januar 2010

Årets siste FO: Hjertens kjær

Det har vært stille lenge i bloggen, dels på grunn av hemmelig strikkeproduksjon og dels på grunn av fryktelig mye å gjøre på jobben. Nå har jeg lan juleferie, så pinnene har fått opp farta igjen. Mens dere venter på et bilderas med årets strikkede julegaver fra meg, og strikkerelaterte julegaver til meg, får dere kose dere med disse - lange og gode kosesokker til jul:



Hjertens kjær
Mønster: Seven of hearts
Garn: ca. 90 g Sterk fra Du store alpakka
Pinner: 3 mm
Størrelse: 37
Tidsbruk: 3-4 dager

Tittelen spiller ikke bare på mønsteret, den handler også om hvor garnet kommer fra. Du vet i grunn at du har funnet rette mann når han stiller med håndarbeidsutstyr i pakkekalenderen. Foruten disse to nøstene, fikk jeg knappenåler med store hoder (så de er lette å se før sønnen finner dem), magnetisk nålepute, en nydelig strikkelise, to runder med knapper og kritt til å tegne på stoff med. Og dette er alt før jul. Er der rart jeg er forelska?

1 kommentar:

omly sa...

I love these as a longer pair of socks. They came out beautifully!