tirsdag 5. mai 2009

FO: Er det en fugl? Er det et fly?

Nei, det er Nøstebarndressen fra i fjor sommer!




Dressen som skal sørge for at jeg kjenner igjen min sønn i mengden
Oppskrift: Nøstebarndress #1950 av Katrine Gregersen
Kilde: Strikk til Nøstebarn
Garn: ca. 200 g Askeladen 3-tråds merino lammeuld
Pinner: 3 og 3,5 mm
Tidsbruk:
Det vil jeg ikke engang tenke på ...
Tilbehør: 40 cm glidelås

Endelig, ENDELIG er denne ferdig. Godt hjulpet av snille lillesøster som viste meg hvordan man setter i glidelås. Vi driver med litt symaskinopplæring om dagen, uten at jeg skal snakke for høyt om det. Det kan jo bli bare tull ut av det. Jeg merker et godt skifte i det som tidligere var monteringsvegring. Nå syns jeg faktisk at det kan være litt morsomt. Sjokkerende, ikke sant? Denne gangen lærte jeg meg å sy en usynlig søm over to halve maskestolper fra Knitter's companion. Jeg har sikkert sagt det hundre ganger nå, men den boka er genial.

De første flaks med Flylady + startitis blandet med en plutselig og slitsom forpliktningsvegring fører vel egentlig bare til én ting: Rydding i UFO-kurven. Det gjør godt for samvittigheten, selv om det noen ganger er smertefullt å kvitte seg med ting. Kjedelig å gjøre ting man er forbi entusiasme-stadiet på, og enda kjedeligere å rekke opp timesvis med arbeid når man innser at det ikke blir noe ut av det allikevel. Mysterieprosjektet mitt har blitt til turkise nudler. Nå har jeg bare noen få igjen: Én tøffel, en og en halv vott, kanten på bryllupssjalet mitt, og det store lappeteppet. Sistnevnte vil nok fortsatt ta litt tid. Og så tar jeg kanskje fatt på den jakka som graviditeten tok knekken på. Vi får se. Er det egentlig noe jeg vil komme til å bruke?

Jeg gleder meg til å begynne på noe nytt nå. Jeg brygger på noe stort.

6 kommentarer:

Guri sa...

Jeg har sagt det før men jeg sier det gjerne igjen: Jeg elsker fargevalgene dine! Man må virkelig benytte sjansen og kle barna sine i det man selv synes er fint, før de plutselig er store og skal bestemme selv ;)

Irene sa...

Råtøffe farger!

stjerneglass sa...

For noen deilige farger du har valgt!

Frk.Badegakk sa...

ÅÅÅÅÅ! DEN ble tøff den!!!! Flotte farger sammen! Burde ikke bli vanskelig å kjenne igjen poden i den der nei!

Hanne sa...

Fantastisk fargevalg. Veldig fin dress!
Ønsker deg god helg :-)

Ugleloftet sa...

Fantastiske farger! Sier som en over her, det er bare å nyte til de begynner å bestemme selv. Nå får jeg knapt strikke noe annet enn rååååsa.