søndag 6. april 2008

Gjøre ferdig del 2

Jeg ble omsider ferdig med den forhatte babyjakka i påsken. Her er resultatet:





Oppskrift: Harvey Kimono fra Natural Knits for babies and moms av Louisa Harding.
Pinner: 3,5 og 4 mm.
Garn: Gjestal Bomull Sport i vinrød, rød, rosa og lyserosa, i underkant av 50 gram av hver.
Tidsbruk: Evigheter

Sta som jeg er, måtte jeg gjøre den ferdig. På tross av at jeg allerede tidlig så at denne ikke kom til å bli brukbar. Det er hakkete skjøter og huller, selv etter flere timer med stoppearbeid for å rette opp i noe av det. Teknisk sett ble den ikke fin nok til at jeg vil gi den bort, og selv kommer jeg ikke til å flaske opp noen jentebaby på rosa. Det er en prinsippsak.

Denne tipper jeg går rett i arkivet, under L for Lærepenge.

2 kommentarer:

strikkoman sa...

Man trenger da ikke blånekte å bruke rosa selv om man ikke vil kle ungen i bare det. Synes fargene er kjempefine, og hadde ikke hatt betenkeligheter med å kombinere dem med en brun bukse f.eks. Ikke vær så hard! Får du en liten jentebaby så blir hun knallfin i den, rosa eller ikke.

Guro sa...

Neida, jeg kan jo strekke meg så langt som til å bruke denne og evt. noe arvetøy om det skulle dukke opp ei jente. Men tror ikke denne jakka er spesielt behagelig for en liten tass, dessverre. Den ble litt rar.