tirsdag 2. oktober 2007

Tiden flyr!

Høst på jobben min betyr masse å gjøre. Mye overtid, og en del sosiale sammenkomster. Det siste er nok hyggeligere enn det første. I tillegg har jeg hatt bursdag, og overtakelse av og innflytting i nytt hus nærmer seg med stormskritt. Man kan bli stressa av mindre! Men ... litt strikking blir det tid til. Jeg strever med min sedvanlige post-prosjektale beslutningsvegring, og har begynt på småprosjekter igjen. Hjernen min liker ikke nye utfordringer helt for tiden, så det går i gamle travere.

Et nytt Branching out i Kitten Mohair (fra Ane):



Nye Seduction Socks i Frøyagarn:



Og noe aldeles nytt: Gimping.
Dette har jeg aldri prøvd før, så det har tatt noe fram og tilbake for å skjønne hvordan dette skulle gjøres. Nå tror jeg at jeg har fått dreisen på det, og i samme slengen funnet ut hva jeg skal bruke Nuuk'en jeg fikk til. Det er ikke så lett å bruke så tykt garn, men som et luftig vognteppe kan det gå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oi:-o det der gimpeprosjektet blir interessant å se, ærlig talt skjønte jeg ikkeno...hehe...

Og de andre tingene er også flotte! Skjønner godt trangen til å gjøre noe kjent når det skjer så mye rundt en!

Bai sa...

Den gimpinga såg morsom ut -spent på å sjå korleis det blir.

Skulle eigentlig bare seie frå om at eg har tagga deg.

Astrid sa...

Så gøy at du også har prøvd deg på gimping! Jeg synes det er litt morsomt, og at det bli fine vogntepper av å sette sammen de remsene. Har bare prøvd med tynn alpakka, men det ser spennende ut å prøve med en tykkere tråd også! :)
Astrid