søndag 16. september 2007

What to do, what to do?

Jeg hadde allerede planlagt hva neste prosjekt skulle være da jeg la siste hånd på Ene. Men så viste det seg at denne siste hånden hadde ganske vondt, og at den slettes ikke kunne strikke noe som helst. Så jeg lot den hvile. Men, siden hendene er forferdelig rastløse, tok det ikke lang tid før de ble nødt til å finne noe å fikle med. Noe lett. Hva som helst egentlig. Så jeg grep nærmeste garn, og satte i gang med noe. Etterhvert fant jeg ut at jeg hekler lapper, og at jeg henter mønsteret fra denne boka, et kjært loppisfunn:



Alle andre her i bloggerland holder på med bestemorruter, men det er jeg litt lei. Så det ble blomster. Til nå har jeg heklet 7 like, og 2 som er like hverandre, men ikke dette. Grunnen til det er at jeg gjorde feil på de to første lappene, og så kikket nøyere gjennom oppskriften på de to neste. Men for å være ærlig: Min versjon ble best, for den krøller ikke i kantene. I alle fall, her er dilemmaet: Nå har jeg heklet så mye som det her, men jeg aner ikke hva det skal bli. Skal det bli et luftig pledd (det syntes kjæresten var en elendig idè, dette ikke ville gi noe varme siden det var så mye huller i det), et tovet pledd (kjæresten: blir dèt noe fint da?), et sengeteppe (da gjør det ikke noe om det er mange huller) et sjal, eller en stola.







Fikk ikke til å gjengi fargene skikkelig her, det er alltid litt vanskelig. Men jeg hekler i Tynn Alpakka og Indicita fra garnlageret, i farge 136 og tilsvarende farge 154 fra denne siden. Godt garnslankingsprosjekt!

Hva synes dere at dette skal bli?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg ville satset på et sjal, det er pent og fortjener å bli vist frem!! Dessuten er det jo bare en fordelmfor sjal at de er hullete!

Anonym sa...

Sjal eller kanskje babyteppe? :)
Det ser i alle fall kjempeflott ut! Nydelige farger som passer veldig godt sammen :D

Bai sa...

Eg synest i alle fall ikkje at du skal tove det. Er enig med kjærasten din i at eg tvilar på om dette blir fint.
Har du vurdert å hekle framstykke til sofaputer? Eller sjal.