onsdag 12. september 2007

Utfordring del 2

Etter at jeg utfordret noen bloggere til å vise meg hvor de strikket, har det ikke bare dukket opp et veldig flott svar på utfordringen - det har også dukket opp andre mennesker som strikker overalt.

Blåggdama har svart på utfordringen, med å vise oss en hel dag med offentlig strikking.

Gjennom henne fant jeg også ut at Knit-Marie har funnet ut at offentlig strikking ikke bare er morsomt, men at det også er den besten måten å overleve en hetebølge i London på.

Jeg har begynnende senebetennelse i begge håndleddene for tiden, så det blir lite strikking, verken hjemme eller offentlig. Jeg hekler littegrann, med støttebandasjer på, men av den grunn blir det lite offentlig håndarbeidsvirksomhet for tiden. Fant dette bildet i arkivet på bloggen her, da. Det er tatt mens jeg strikket i bilen på vei mellom Roma og Firenze:



Strikker du overalt?
Ta utfordringen!

2 kommentarer:

Bai sa...

Så kjedelig med senebetennelse!
Du får ha god bedring, og lykke til - håpar ikkje det blir langvarig, for du er verkeleg ein god strikkar, som må kunne bruke hendene dine.
Eg vurderte faktisk å strikke på ein kjedelig forelesning i går (strikketøyet låg i veska), men eg var redd eg skulle fornærme ho som hadde forelesninga, så eg turde ikkje. Kor går grensene for kor ein kan strikke overalt, eigentleg?

Guro sa...

Tusen takk! :)

Jeg har strikket på sånne gigaforelesninger, når foreleseren uansett ikke kan se meg. Men jeg sitter ikke på første rad og strikker, for å si det sånn. Det synes jeg er litt frekt.

Men, når det er sagt: Jeg foretrekker å ta notater på forelesning. ;)

Jeg ville ikke strikka i kirka eller i tilsvarende høytidsstunder, eller ved middagsbordet.