mandag 14. februar 2011

FO: Elsket

Jeg har endelig fått overlevert den første av de gavene jeg strikket i januar. Ei strikkevenninne har termin et par uker etter meg, og da må jeg selvsagt sende videre noe av den gode karmaen jeg selv fikk da min første ble født.

Det ble en liten vest, til en baby som utvilsomt vil bli høyt elsket.
Oppskrift: Milo av Georgie Hallam
Variasjon: xo-mønsteret
Garn: 90 gram Cascade 220 i fargen Dusty Rose
Pinner: 5 mm
Størrelse: La opp til 3 mnd, endte opp med 9 mnd

Også her sleit jeg med å finne strikkefasthet som funket, men siden vesten skal være romslig i halsen og armehullene, gjorde det ikke så mye. Jeg gikk opp i pinnestørrelse så jeg fikk et stoff som ble luftig og strikket masketallet for 3 måneder til målene for 9 måneder. Kjapt og morsomt prosjekt.

13 kommentarer:

Sysleglad sa...

Så skjønn vest:) Faller sikkert i samt hos mottaker:)

Rigmor sa...

kjempe fin!!! Og så passer de så godt de vestene!!! Og så liten da!!! Ha en flott ny uke!!

wims sa...

Sier det igjen. Den er uberskjønn :O)

Moan sa...

Den er jo SÅ søt!

Anita Tørmoen sa...

Den var kjempesøt:)

Anonym sa...

Nydelig!! :D

Som dagene går sa...

Så fin denne var! Og kjapt strikketøy når en bare finner riktig maskeantall/pinner, noe som kan være litt styr med.

siwi sa...

Fin fin vest!!! Denne er nesten lik den jeg blogga i går! Kjekkt prosjekt ja, blir nok flere av denne.

Baddie sa...

Igjen tusen takk for den nydelige vesten! Den falt definitivt i smak. Gleder meg til å kle Anneli(?) i denne etterhvert.

plysjhai sa...

Så søt vest!
Har lagt den i ønskelista mi, og i køa, så jeg kanskje får strikket den snart jeg også. :)

Unknown sa...

Så flott vest!

Penelene sa...

Så fantastisk fin! Fargen passet virkelig vesten!

mono sa...

Supersøt! =)