torsdag 13. januar 2011

FO: What shall we do with the drunken sailor?

Det er ikke alt garn det er like lett å bruke opp. Garn med mye fargeskift har en tendens til å bli garnlagerfyll hos meg, rett og slett fordi jeg syns det er vanskelig å lage noe fint av det. To nøster som blir seende ut som lugaren til en full sjømann har ligget i lageret lenge. Jeg fikk brukt opp litt på vottesokkene i forrige innlegg, men jammen ble det ikke rester. Jeg bestemte meg for å bli kvitt dem, først som sist.

Svaret på det innledende spørsmålet er altså: Strikke votter!

What shall we do with the drunken sailor?
Oppskrift:
Rillestrikkede votter fra Strikk til Nøstebarn
Garn: 75 g mystisk vanskelig garn fra lageret og Freestyle-rester
Pinner: 4,5 mm
Størrelse: 4-5 år

Og i tilfelle noen andre enn Hespetre-mannen skulle ha vondt i fantasien sin: Pynten skal altså forestille seilbåter som har ankret opp ute på opprørt hav. Nemlig!


PS: Julegavesamstrikkingen til Anne på landet er i gang i år også. Denne gangen har jeg meldt meg på generell gave-samstrikking på forumet Uformelt også. Her er årets første bidrag.

7 kommentarer:

wigdis sa...

Ser jo tydelig at det er seilbåter på opprørt hav. Kjempefine votter og nydelig farge.

Hanne sa...

Det er alltid en lettelse når man finner på prosjekter for å bruke opp garn man i utgangpunktet ikke er så begeistret for. Synes vottene dine ble kjempe stilige :D smart ide :D

Rigmor sa...

de ble jo fine da :) og virkelig i sjømann stil ! Ha en flott kveld og kommende helg :)

Moan sa...

Ser jo med lapp over øyet at det er seilbåter med anker ute!
Stilige :-)

Anita Tørmoen sa...

Så koselige votter du har laget:)

Mava sa...

Null problem å se båtene nei! Synes de ble tøffe!

Sysleglad sa...

Så kule! Klart at det er seilbåter!