lørdag 14. november 2009

Hobbiter og andre hyggelige vesener

Hobbiter, nå kjent for allmennheten gjennom Ringenes Herre-filmene, er fine vesener. De som faktisk har lest boka, vet at når de har bursdag, er det bursdagsbarnet selv som gir bort gaver til alle sine gjester. Det syns jeg er en fin tradisjon. Særlig når det er andre som har bursdag, og jeg selv som er (virtuell) gjest.

Monstermønster har akkurat fylt år, og feiret ved å gi meg denne herlige haugen:

Det er vanskelig å se hvor deilig denne gaven er gjennom det nokså bedrøvelige bildet, men dette er deilig, deilig Sjølingstad lanolingarn. Jeg har tidligere fått takk i ett eneste nøste av det, og strikket bleiebukse til Hespetre Jr. Det var en av de beste vi hadde, ordentlig bra kombinasjon av garn og oppskrift. Og farge! Uansett: Dette er nokså eksklusivt garn, i den forstand at det er vanskelig å få tak i. Det ene jeg kjøpte selv, fikk jeg kjøpt på Helios Solsikken i Welhavens gate, men den gikk konkurs like etterpå. Neppe på grunn av garnet, mer på grunn av at folk ikke visste at den lå der. Uansett: Nå er bleiebuksestrikkingen reddet for en stund. Det hvite er lanolingarn, det brun-grå er Bjørnegarn, og litt tykkere.

Hespetre Jr. har gått over fra bleiebuksebruk til alt-i-ett-lommebleier, men han likte garnet så godt at han muligens får noe av det likevel. Han hjalp meg med å rydde det inn i garnskapet i dag, og kooooste med det, før han la det fra seg. Smelt.

For å avslutte rablinga: Tusen takk, snille Monstermønster!
Jeg gleder meg til å strikke!



1 kommentar:

Maven sa...

Hi!

I stumbled on in here from the CLF group on Ravelry!

I gave your website/blog a "thumbs up" so that other folks can find, read and enjoy your website/blog (through StumbleUpon.com).

Peace and Fleece,
"Maven"