mandag 24. august 2009

FO: Lady in red

Det er mulig dere kjeder dere nå, lesere. Men jeg er uhelbredelig, tror jeg. Best å få det ut av systemet ... Ja, jeg snakker om flere sokker.



Lady in red
Mønster: Lace socks for ladies av Tuulia Salmela (gratis Ravelry-nedlasting)
Garn: 99,5 g(!) PT5 sport
Pinner: 2,5 mm
Tidsbruk: Knapp uke

Gjorde et par modifiseringer: I stedet for den litt rare rullende kanten blondemønsteret laget på originalen, la jeg til 10 runder med 2r2vr-ribb. Egen tå; med skjev felling for plass til stortærne.
Enkelt og morsomt mønster.

6 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Å nei! Ikke flere sokker i køen min nå! *lalalalalalalalalalalalalalala*
Sokkene dine ble knallfine! Dessuten er det godt å se at det ikke bare er jeg som er i sokkemodus land=D

sipusa sa...

Hihi, du er ikke den eneste, til og med jeg driver på med et par, og så snart jeg kommer over hælen skal jeg starte et til;-) du får bare kjøre på med sokker til du er klar for noe annet:-D

Elins Strikkeri sa...

Åååå så flotte sokker, vi er nok ein del som liker å strikke sokker!! Heldt på med fleire eg og, ha ein god dag:)

duBedåre sa...

Superfine sokker! Tror nok den oppskriften er på vei til en strikkekurv nær meg... Som om det ikke var mange nok prosjekter i den? (o:

Og for en nøyaktig angivelse av garnforbruk! Hadde du igjen 70 cm av nøste nr 2?? Knis. Pt5 er mitt favoritt sokkegarn, slitesterkt og mykt!

Magiske pinnar sa...

Takk for kommentar på bloggen min. Garnet kjøpte eg i den lokale garnbutikken min. Såg dei hadde det i garnbutikken der bestemor mi bur også, så det er kanskje vanleg innhold i fleire garnbutikkar rundt om i landet.

mari sa...

ooo, de var flotte! (julegaveønske)