tirsdag 12. februar 2008

Just right wrap



Ryggen er blitt ferdig etter at dette bildet ble tatt, og jeg er kommet i gang med venstre forstykke. Dette går utrolig greit så langt! Dette er min første skikkelige erfaring med å strikke med Plötulopi (Icelandic Unspun), og så langt går det strålende.

Jeg gjorde et mislykket forsøk da jeg bodde på Island, og jeg tror jeg har kommet frem til noen av årsakene til at jeg ble så irritert da:
1) Jeg strikket med dobbelt garn uten å ha nøstet dem over på samme nøste.
2) Jeg begynte på utsiden av plata i stedet for i midten, og endte med å rive over tråden til stadighet. Bedre ble det ikke av at det var to snurrende plater å holde styr på samtidig.

Denne gangen tar jeg garn fra midten og strikker med enkelt garn. Det blir luftig og herlig på pinne 6, og det går virkelig unna. Om plagget blir like slitesterkt som garnentusiaster og -produsenter lover, tror jeg dette kan bli en favoritt. Visst ryker det av og til, men det er ikke noe problem å skjøte endene sammen igjen.

2 kommentarer:

Bai sa...

For ein fin farge - og lopien begynner å se veldig bra ut nå! Gratulerer med nesten-ferdig prosjekt!

Guðný gúlla sa...

Vá þú ert svo dugleg að prjóna!! Ég kíki hingað inn svona á þriggja vikna fresti og þú ert alltaf búin að prjóna svo mikið! peysur og ég veit ekki hvað!?!!

En vá hvað fuglarnir hekluðu eru sætir!! vá!!

og synd að sjá hvað alpaca dýrið er sætt en það er bara svo hlýtt og gott að við mannfólkið verðum að notfæra okkur það;) hehe

Heikalega sætar bleyjubuxurnar líka.

kv,GMA