tirsdag 1. januar 2013

Cunning plan

Jeg har en sønn som syns votter er den fremste form for tortur. Han hyler, han bærer seg, han river dem av seg. Den samme sønnen er lidenskapelig opptatt av Lokomotivet Thomas, og mor får en cunning plan.

Gutta får hvert sitt par med interesse-tilpassede votter til jul, med et håp om at minsten vil syns votter er en relasjon med potensiale:

Lokomotivet Thomas og Sjørøver-votter


Om det virka? Ja, det skulle jeg mene. Vottene fikk iallfall ikke ligge stille under fotograferinga:



Vern om dine favorittvotter!
Vottene er strikket etter en av mine favorittoppskrifter til votter, nemlig rillestrikkede votter fra Strikk til Nøstebarn. I løpet av november og desember ble det strikket 9 votter etter den oppskrifta. Oddetall, ja. For å få et par med votter til minsten, måtte jeg strikke tre stykker. Én ble nemlig liggende igjen på Norwegians avgang mellom Oslo og Tromsø en gang før jul. Selvsagt hadde jeg ikke mer garn igjen av denne utgåtte fargen, så da måtte det bli umake par.

Fakta:
Garn: 60g Dale Freestyle til et par, om man ikke mister noen
Pinner: 3,5 og 4,5
Tidsbruk: 1-2 timer per vott

2 kommentarer:

Monstermønster sa...

Jeg hadde iallfall lettlurte barn som ikke ville bruke votter, men Tigervotter gikk de med på. Så en god plan!

LindaE sa...

Smart! Tusen takk for artige og velformulerte innlegg. Godt nytt hobbyår!