mandag 25. juli 2011

FO: Lilla for liten, lilla for stor

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke Falling Leaves-sokkene fra Knitty. Men så var det strikkefasthet, da. Jeg får et par sokker til min fot om jeg strikker på omtrent 60-64 masker på pinner nr. 2. 72 masker blir omtrent en julestrømpe, for å få til det, må jeg strikke på usynlige strikkepinner. Da jeg startet på disse sokkene, la jeg bare i vei fra tåa og opp, og lette etter et mønster som skulle gå opp i 24. Og jammen gjorde ikke lace-mønsteret til Falling Leaves det - om man bare repeterte litt færre ganger. Så, her er min versjon av sokkene, som par nummer 5 i plønsjen:


Mønster: Falling Leaves
Garn: Ida fra Trysilgarn
Pinner: 3 mm

Jeg hadde igjen mer lilla garn, ikke bare etter disse sokkene, men også litt etter kosesokkene fra i vår. Sammen med litt grønt garn fra mannens jungelsokker, ble garnrestene til det fjerde paret i plønsjen:



Mønster: Improviserte babysokker fra tåa og opp
Garn: Sterk fra DSA
Pinner: 3 mm


1 kommentar:

Silje sin blogg sa...

Så fine sokker da;) Både til liten og stor;)