lørdag 2. juli 2011

FO: Kreisibanana



Egentlig liker jeg ikke selvstripende sokkegarn. Egentlig liker jeg heller ikke å strikke pleine sokker uten noe spennende mønster. Med unntak av akkurat i månedsskiftet mai-juni, kan det se ut til. Uten å tenke meg om, har jeg for andre år på rad strikket kreisibanana-fargede sokker i den stilen amerikanerne kaller vanilla . I fjor ble det regnbuefargede sokker, denne gangen er de stripete. Begge parene er tå-opp på tynne pinner og med etterpå-hæl, så det ikke kommer brudd i fargerapporten. Og begge parene ble intenst kjedelige å strikke etter at jeg kom på at jeg egentlig ikke driver med sånt. Boooring!

De ble nå ferdige til sist, disse også. Og for oss nevrotikere; stort mer symmetrisk enn dette blir det ikke, altså!

Kreisibanana
Oppskrift: Improvisert tå-opp med etterpå-hæl.
Garn: 70g Austerman Step
Pinner: 2 mm

Og siden jeg tydeligvis lider av sesongpreget galskap akkurat på denne tiden av året, meldte jeg meg like godt på 52 pair plunge - å strikke 52 par sokker mellom 1. juli 2011 og 31. juni 2012. Jeg må visst ha glemt at jeg har en nyfødt baby i hus. Nuvel. Den som intet våger, intet vinner!

2 kommentarer:

Monstermønster sa...

Haha! Egentlig liker jeg ikke selvstripende sokkegarn jeg heller, men det tror visst ikke garnsamlinga mi noe på. Hvorfor skulle det da finnes noen av dem godt gjemt der inni?

Takk for treff, forresten! Har jeg nevnt at det var så hyggelig at jeg nesten mistet flyet og måtte løpe hele veien fra sikkerhetskontrollen til gaten?

StrikkePia sa...

Tøffe sokker. Og du er tøff som har strikket dem på pinne 2. ;-)

Lykke til med de 52 parene!! :-)