lørdag 12. juni 2010

FO: I've got sunshine

Denne uka trenger man litt medbrakt solskinn, om man skal oppholde seg noe utendørs her på Østlandet.
































Solskinnssokker
Oppskrift: Egen oppskrift på pleine tå-opp-sokker, 60 masker på pinne 2,5.
Garn:
Mindre enn ett nøste Schoppel Wolle Zauberball
Pinner: 2,5 mm på sokken, 2 mm på vrangborden
Tidsbruk: En ukes tid

En ting som irriterer meg grundig med selvstripende garn til sokker, er at det alltid blir brudd i fargerapporten når man strikker hælen. Til og med produsenten får det, bare se her:




















Fargeskille mellom turkis og blått der. Me no like!
Etter litt grubling, har jeg funnet den perfekte løsningen: Etterpåhæl. Se så fint det ble:




















Jeg greide til og med å få fargene til å harmonere på de to sokkene, så dette er en lykkelig strikker. Litt mindre lykkelig er jeg over de gråværssokkene jeg holder på med nå.
















Noro kommer ikke til å få noen flere av mine penger, dette har ikke vært noen morsom strikkeprosess. Det er nesten så jeg har lyst til å gi opp etter bortimot én sokk. Men bare nesten.


PS: Jeg har egentlig som mål å spre solskinn omkring meg der jeg går. Derfor er dette julegaven for juni.

9 kommentarer:

Rigmor sa...

herlige sokker. har slike jeg også. men synes de holdt seg så dårlig :(
tøff hel.. er det mye arbeid med den?
ha en flott lørdag!

Monstermønster sa...

Det er vi som har finværet!


Fine regnbuesokker, mulig jeg skal strikke sokker igjen? (gisp!)

Magiske pinnar sa...

Så fine dei vart! Og det med hælen var jo skikkeleg lurt - resultatet vart mykje betre enn produsenten sin sokk.

Kjekt å sjå at garnet kom til nytte også. :-)

Siddis back home sa...

Å, det var sokker å bli glad av! Kjempefine, ha en fortsatt flott helg!

MirreVirre sa...

Så smart med etterpåhæl! Har jo sett flere som har laga det, men har ikke kommet på selv å gjøre det!
Ha en fortsatt fin helg!

Skautrollet sa...

Kjempefine solskinnssokker:) Jeg har også lurt på det der med fargeskiftene i forbindelse med helen på sokker. Det var lurt å strikke den på etterpå.

Bai sa...

Jammen fargane til Noro er jo så fine, jo...
Eg heier på deg.

Siri @ Strikk og tøys sa...

Hei, takk for at du er med på min lille give away :-)

Skikkelig snedig løsning med den hælen - det har jeg ikke tenkt på selv!

Ønsker deg en riktig god helg!

Maria sa...

Herlig glad sokker det der ja.