torsdag 24. februar 2011

FO: En varm skulder

Jeg leker nisse for tiden, og deler ut gaver i øst og vest. Denne gangen er det gave til en kjær kollega som dessverre har funnet seg grønnere gress ved et annet gjerde.

Oppskrift: Shetland Triangle av Evelyn A. Clark
Garn: 110 gram Wollmeise Twin, fargen Campari Piccolo
Pinner: 4,5 mm

Dette sjalet har jeg strikket en gang før, og nok en gang må jeg si at jeg virkelig, virkelig elsker det. Enkelt og greit mønster, det sitter fort i hånda, og så blir det så dånelekkert etterpå. Techknitter har en hel post om det å strikke ting som krever relativt liten innsats for å få fantastisk resultat, og den er vel verdt å lese. (Resten av bloggen også, det er virkelig en av de mest matnyttige du kan ta deg til om du strikker.) Dette er et av de mønstrene jeg vet om som gir aller best uttelling. Du finner det i boka Wrap style, eller så går det an å kjøpe det enkeltvis hos designeren.

7 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Nydelig sjal - hun er jammen heldig:)

Penelene sa...

Vel, det ser ikke enkelt ut, så det er sagt. Nydelig er det! Fargen var også herlig frisk!

SiljeVanilje sa...

Utrolig fiiint!!:) Ser avansert ut spør du meg!

mono sa...

Lekkert!! =)

maje76 sa...

Nydelig sjal du har strikket. Jeg ble akkurat ferdig med et selv som min mamma fikk i morsdagsgave.

Monstermønster sa...

Det frister til gentagelse! Har strikket det en gang, men det frister med flere.

Anja sa...

Jeg holder på med ett, men det er i tynt, tynt garn så det føles på ingen måte som liten innsats hvis jeg noensinne skal bli ferdig :) På den andre sida er det enkelt å ta med seg, tar ikke stor plass i veska. Det er mitt reisestrikketøy, jeg strikker litt på det hvis jeg ikke har annet å ta med meg :)