søndag 6. juni 2010

FO: På en snurr?

Egentlig skulle jeg lage tottelottsokker til voksen. Det var sånn det begynte. Men plutselig hadde jeg laget et par sokker med spiralmønster i stedet.

















På en snurr
Oppskrift: Egen - kommer!
Garn: 100 g Järbo Mällanraggi
Pinner: 3 mm og 2 mm

Det ble tå-opp-sokker med etterpå-hæl i gavegarn fra Magiske Pinnar. Garnet var helt nydelig å strikke med, minner litt om det deilige halvpusete garnet Brown Sheep Lamb's Pride Worsted. Nå er jeg spent på hvordan det holder seg etter litt bruk. Har du erfaring med det?

Jeg er alltid fascinert over de sokkemønstrene som greier å ta inn hælflappen som en del av mønsteret, så det har jeg også prøvd på. Jeg har skrevet ned mønsteret underveis, for dette var enkelt og morsomt. Men så hadde jeg hatt lyst til å sette inn perler, slik som i Odessa-lua, og da tar ting litt tid. For eksempel må jeg skaffe perler som passer. Og så må jeg strikke ferdig regnbuesokkene fra forrige innlegg - også dem i gavegarn fra Magiske Pinnar. Er på vrangborden (her: slutten) av siste sokk, men mangler hæler. Det går saaaakte på pinner 2 mm. Heldigvis har jeg godt selskap på øret.

5 kommentarer:

mari sa...

kult! du er flink, selv på en snurr! <3 gleder meg til å se de i virkeligheten.

Siren sa...

Hehe, så kan det gå! Resultatet var i hvertfall veldig bra!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
sol sa...

Stilige sokker!

Magiske pinnar sa...

Så kule sokkar! Gler meg til oppskrifta kjem, for sånne vil eg også ha.

Eg har gitt vekk dei para eg har strikka av dette garnet, så eg veit ikkje korleis det held seg i bruk. Hadde vore kjekt med ein statusrapport etter ei tid, viss sokkane er til eige bruk? Ser strikkebutikken min har fått i mange nye fargar i Mällanraggi, så det må hamstrast meir, for garnet er som du seier nydeleg å strikka med.