lørdag 14. februar 2009

FO: Ugler i snøen

Det er fint lite mose ute, selv om vi vanligvis har bra med det i plenen. Ugler har vi, åkke som.


Ugler i snøen a.k.a. Trondheimsstrikketøy
Mønster: Owl Baby Vest av Jodi Haraldson (Ravelry)
Størrelse: 4-6 mnd.
Garn: 80 gram Twilleys of Stamford Sincere Organic Cotton + litt brunt til øyne
Pinner: 3,5 og 4 mm + flettepinne
Tilbehør: 2 knapper
Tidsbruk: En helg
Selskap: Slekt og venner i Bartebyen

Veldig fornøyd med denne, søte ugler på søt gutt. Min sønn har arva sin fars tjukke hue og ettersom jeg valgte å bytte det opprinnelige ullgarnet med svært lite tøyelig bomull, ble halsåpningen for trang. Rekke opp litt, og legge på knapper på den ene skuldra, og vips! problem løst.

Har du lyst til å strikke deg en vest i februar du også? Ta en titt på Vestuary-gruppaRavelry!

18 kommentarer:

Mammadragen sa...

fantastisk flott!!! fortsatt god helg!

Frk.Badegakk sa...

Ååååååååh! *smelt*

Monstermønster sa...

Lekker, lekker! Skjønner godt hvorfor den står på køen min på Raverly. Eneste er at jeg må skalere opp til 3 års, må tenke litt.

Takker for kvalmesympati, det tar litt tid å glemme. Sånn 2,5 år, ca.

Strikkelaura sa...

Kjempe søt :) Så akkurat på den her en dag jeg også, vurdere å strikke den til nevøen min. Men, er litt usikker på garn (dvs. strikkefasthet).

Anonym sa...

Den var bare så tøff! Kjempeflott uglemønster. Ønsker deg en fortsatt god helg. ;)

Charlene sa...

Kjempeflott!! :) Fortsatt god helg :)

Wenche/chawo sa...

Så nydelig den var.

Glastrikk sa...

Den var jo bare super! Du frister litt nå ja :)Ser ut som junior har vokst seg stor og fin! Fortsatt god helg!

Anonym sa...

Den ble bare knall fin :)

Anonym sa...

For en nydelig vest! Snøugler. Kjempesøtt!

Anonym sa...

Så utrolig søt vesten til JR ble - jeg digger ugler!! :-)

Anonym sa...

Kjempesøt vest!

Irene sa...

så utrolig søt!

mono sa...

Supersøt!!!! =)

Guro sa...

Fantastisk fin vest og fantastisk fin blogg. Hvorfor har jeg ikke vært mer på besøk? Vanskelig å holde oversikt i bloggverdenen, men nå skal jeg gjøre mitt for å ikke glemme deg. Bloglines er min venn :)
Den bleiebuksa med fluesopp var også knallfin!

Mammadragen sa...

hei - har ikke vært inne på ravelry på ei god stund føri dag, æ sende deg pakken i morgen :)

Anonym sa...

Hehe, du vet, det uttrykket er egentlig en misforståelse, for det kommer fra dansk og siden danskene snakker litt "uklart" , ja litt som med poteten i munnen som min kjære sier (han er selv halvt dansk men snakker norsk da siden han aldri har bodd der nede)

så trodde vi de sa Ugler i mosen når de egentlig sa Ulver i mosen, og siden mose betyr myr på dansk så er det faktisk egentlig ulver i myra man mener......betydelig skumlere;-)

Men kjolen ble nydelig uansett, og hvis du kjenner til historien om uttrykket så tilgi min freidighet til å undervise;-D Jeg bare synes den er litt stilig!

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.