søndag 29. juni 2008

Rydd og vis

Nå har jeg omsider rukket å oppdatere meg sånn noenlunde på de bloggene jeg leser, og oppdaget en morsom utfordring fra Erica: Rydd garnlageret deres, og vis det frem!

Etter innkjøpet i forrige innlegg, ble jeg faktisk helt nødt til å rydde for å få plass til det nye og kvitte meg med noe av det gamle. Da passer det fint å vise det frem nå.

Dette er det av garnlageret som er i stadig bruk, det har fått plass i tv-stua (der strikkingen hovedsaklig foregår):


Oppå: Platelopi, nøstemaskin, strømpepinner i vase, rundpinnemappe, skrin med utstyr til amigurumi og tivoli-boks med knapper og sånt noe.

Inni er det faktisk alltid system, det er jeg ganske fornøyd med:


Venstre kommode:
1. Bomull, lin og lignende 2. Sjalgarn 3. Tykk ull
Høyre kommode:
1. Verktøy 2. Alpakka 3. Tynn ull og sokkegarn

Dette garnlageret klarer jeg meg ikke uten. Det kan ikke bli mindre enn dette, da hadde jeg ikke hatt nok utvalg til å kunne starte på nye ting, føler jeg. Men jeg har selvsagt mer enn det jeg absolutt trenger. Blant annet fordi det ikke er plass til større prosjekter i de relativt små skuffene. Derfor har jeg også utporsjonert litt garnlager her og der.

Ved siden av kommodene står stort sett disse to:


1. Restegarn 2. UFO- og monteringsvegring

Og så har jeg et lite lager i et kott på soverommet. Der har jeg to sånne esker som denne, med lokk:



Og ei veske full av Lètt-lopi som skal bli til genser til meg selv:



Jeg har selvsagt også et lager av strikkebøker, men de bor i bokhylla som uansett kan ses på Ravelry. Pågående prosjekter bor vanligvis i ei søt fletta kurv med blomstermønster, men genseren til min kjære er mye større enn som så, så nå har kurven fått seg en liten ferie. Den blir nok ikke så lang, for genseren er snart ferdig. Deilig!

2 kommentarer:

GURO sa...

Misunnelig på systemet ditt. På en annen side, jeg kommer IKKE til å ta den utfordringen... For mye garn, for mange steder! For lite plass på fornuftige steder = rot! evig rot, i system.

Anonym sa...

Nydelig orden! Jeg er så (u)heldig å ha litt plass til overs i de ganske store garnordnerene mine, så det som er kommet til etter siste rydding er behendig stappet ned i første og beste eske.....akk ja. Både garn, ferdige prosjekter, plastposer, en gammeldags sovepose ++ trallala.....

og ja, jeg kaster meg inn i prosjekter uten stort sikkerhetsnett av og til, eller ofte(?) men det går som regel greit, av og til går det rett vest..hehe;-)