lørdag 1. mars 2008

Gavedryss på nummer 100 (#100 giveaway)


Utrolig, men sant: Dette er min post nummer 100!

Nå har jeg blogget i over et år, og jammen har ikke snakkesaligheten og strikkegalskapen drevet meg hit. For å feire, tenkte jeg å ha en liten konkurranse. Med premier, selvsagt!

Konkurransen lyder:

Del din beste historie knyttet til offentlig strikking! Du kan poste den i kommentarfeltet her, eller legge den inn som innlegg i din egen blogg med lenke hit, bare gi meg beskjed.

ELLER:

Del et actionbilde av deg selv som strikker.

Vinneren får en overraskelsespakke fra meg, og jeg kan røpe så mye som at det blir garn å få. Dere har tiden frem til neste lørdag (kvinnedagen) på dere. Lykke til!

PS: Heklere er også velkomne.

I'm amazed! My obsession for chatter and knitting has led me to produce 100 entries in my blog. It took me over a year, and of course calls for a celebration. I'll celebrate in the form of a contest. The task at hand is: a) Share your best story of knitting in public. Either as a comment to this post, or as a post in your blog with a link to this one. Just let me know. OR: b) Share an action picture of yourself knitting. The winner will be announced next Saturday, and there will be prizes. Yarn, of course. Good luck!
PS: Crocheters are welcome as well.

Image source: Yarnstorm

14 kommentarer:

Anonym sa...

contests, yippee, i love contests!here
is a picture of a bunch of knitting friends, including myself. we're knitting away during a presentation of Debbie Stoller on the first Dutch Stitch 'n Bitch Day in November 2006.

Anonym sa...

I can't find any pictures of me knitting in public, but I knit everywhere. Hockey games, concerts, bus rides, car rides, while getting tattooed. I've even taken road trips to knit in front of sausage statues
and giant easter eggs


-Jill

Anonym sa...

Ah...her var det mye fint kommet siden jeg var hos deg sist!!

Så takk for påminnelsen om bloggen!

Angående konkurransen høres det spennende, må tenke meg godt om så kan det være jeg kommer med noe etter hvert!:-)

Magaki sa...

Jeg satt på flyet og heklet ikke så lenge etter at de nye sikkerhetsreglene trådte i kraft. På seterekken foran meg satt en mann - en ganske kjekk en, som hele tiden snudde seg og studerte meg. Jeg lurte selvfølgelig på om det var en jeg burde kjenne igjen og hilse på, men ble enig med meg selv om at vi ikke var gamle kjærester eller noe i den duren. Jeg ble da litt innbilsk og trodde at han flørtet med meg. Det var hyggelig en stund (jeg har jo noen år på baken), men så syntes jeg at det ble litt irriterende å bli beglodd
hele tiden. Jeg fikk nok og sendte ham et skikkelig surt blikk som fikk ham til å se fremover i flyet en liten stund. Så snudde han seg og fortalte meg at han bare satt og undret seg over hvordan jeg hadde klart å få med meg heklekroken på flyet. :)

Guri sa...

Jeg har ingen gode strikkehistorier å dele som jeg selv har opplevd, kan bare vise til en laaang tråd på ravelry med ting andre har opplevd
http://www.ravelry.com/discuss/remnants/27449/1-25
og si GRATULERER MED ETTÅRSDAGEN!

ikkinlala sa...

Congratulations on 100 posts!

I don't knit in public very often, but I do knit on long bus trips. On the last one, I had not only the rude comments from weird people (you encounter a lot of weird people on the bus) but also a little girl (she must have been about eight or so, I think) very politely asking me what I was doing. I showed her how to knit garter stitch... I hope she's still knitting.

Anonym sa...

Jeg satt og strikket i pausen mellom forelesningene da en for meg helt ukjent fyr kommer bort og sier: "Du vet de sier at man bruker den venstre hjernehalvdelen når man strikker,ja da hører man etter bedre også". Det var det eneste han sa, før han gikk videre. Jeg satt litt forundret, men tilfreds tilbake for nå hadde jeg fått bekreftet at jeg følger bedre med når jeg strikker i forelensingene.

Anonym sa...

Glemte jo helt å gratulere med 100 innlegg og si at jeg gleder meg til de neste 100 ;)

Danielle sa...

I was approached by a friend who had seen me knitting. She asked, "Can you help me with my crochet project?" Since I was a crocheter first, I agreed to help. This one action, knitting in public, has led to a group of 4-6 ladies that meet every Saturday afternoon for knitting and tea.

What a great idea for a contest! I found you through the KIP group on Ravelry.

Knitwhere sa...

Here is a picture of me knitting in line at Shake Shack in NYC! You have to line up for over an hour for these delicious hamburgers and shakes...but as long as I have my knitting, I'm happy to make the wait!

http://www.flickr.com/photos/oldsian/854670439/

The line doesn't even show up in this picture...but it was long!

Katie sa...

I found you through Ravelry's KIP forum. I guess I don't consider knitting in publc any stranger than a lot of things people do in public - make phone calls, apply makeup, etc.

So, congrats on your blog anniversary - this inspired me to finally start adding pics to my flickr account.

I knit at the movies, in the dentist's chair, in cafes, sometimes while walking the family dog (he spends a lot of time smelling around). This is a pic of me knitting at a Renaissance Faire.

http://www.flickr.com/photos/8732389@N07/2312210927/

Skrapkaka sa...

Heisann! Flott blogg du har. Digga de lange strømpene og strømpeholderne du laga! Håper du legger inn flere bilder av de etterhvert, for det er noe jeg kunne tenkt meg å prøvd å laga. Om jeg får herme litt da?:)
Gratulere med 100 innlegg forresten:D

Annicen

Anonym sa...

*går i tenkeboksen* ;) Gratulerer med post nr. 100!! Håper det blir mange fleire :)

diandra sa...

my husband's birthday was back in january and we went to see sweeney todd at the movie theatre. of course, i brought my knitting and i was chastised by our friends for it. i mean, knitting in a movie? anyway, sweeney todd was a "dark" movie and it was hard to see anything I was stitching (unlike a disney movie where it's so happy and bright that you can see all your stitches!!). But, it was light enough for my husband to notice this woman on the end of our row was also knitting. i was beside myself with ego and pride. See! other people knit in the movie theatre! anyway, after the movie we're in the lobby and turns out said knitter's boyfriend is friends with my friends and lo and behold said knitter and i are RAVELRY friends and had never met in person, but here we are finally meeting! since then the said ravelry friend comes to the stitch and bitch and knits at other movies with me. not only were our friends shocked by our communal knitting in the theatre, they were surprised we were internet/ravelry friends. haha. thanks! congrats on 100 posts! xoxo