lørdag 28. juli 2012

FO: I tilfelle frost

Jeg har en bror som lenge har vært ordentlig, skikkelig lillebror. En sånn bror som man fortrenger at kommer til å bli voksen, selv om han unektelig har antatt en ganske voksen høyde, har begynt å drikke kaffe og er kommet lenger enn en selv på veien mot førerkortet.

I 2008 strikket jeg en genser til den vesle karen her under. Han er ikke så liten lenger.



Den rustrøde genseren passer ikke lenger. Så når den lange, voksne slampen jeg nå har til bror har tenkt å flytte hjemmefra, kommer han ikke til å pakke med seg denne. Men som god storesøster, må jeg jo sørge for at han har beskyttelse mot den potensielt kalde verdenen han skal ut i? Det må bli en ny genser.

Samme gutt, samme garn, samme designer:














Oppskrift: Frost av Védis Jónsdóttir fra Lopi 29

Garn: Álafoss Lopi
Pinner: 4,5 og 6 mm


Genseren ble tatt i bruk umiddelbart, siden den norske sommeren som kjent ikke er av de varmeste. Den ble i løpet av dagen godkjent for lek både ute og inne.


  

Om jeg ikke kommer til å savne strikketøyet - 3 lange runder med tre farger på én gang - så blir det unektelig tomt her uten gutten. Heldigvis er det ikke lenge til høstferie!

10 kommentarer:

Monstermønster sa...

Finfin genser! Her skal det ikke fryses!

Lillebroren min har fått barn og er ferdig med femårig utdannelse. Pussige greier. Når ble han så stor?

Hanne sa...

Kjempe fin jakke. Så snill du er som strikker til lillebror. Synes den forrige genseren også var kjempe stilig.

Blåbærlina sa...

Kjempefin strikkajakke! Koselig å strikke til lillebror :O) og vemodig at de blir store!!
Fin bukse i headeren din :O)
Nina

Silje sin blogg sa...

Kjempe flott genser. morsomt å se din brors forvandling;)

Penelene sa...

Finfin genser! Jeg elsker mønster med rundfelling slik, men har aldri sjøl forsøkt meg på jakke.
Så får man bare se at tiden går på den ene eller den andre måten. Han var blitt en kjekkas, da - det må sies ;-)

Guro sa...

For noen fine gensere! Snill storesøster Ü

Stine sa...

En sånn storesøster ønsker eg meg! Kjempe flott genser som passe mottakeren perfekt :)

Kristín Hrund sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kristín Hrund sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kristín Hrund sa...

Love your nice choice of colours... well done! He won´t get cold this winter...