mandag 4. april 2011

FO: Såkk &Råll

Jeg er visst på sokkestrikker'n igjen. Så langt i år er jeg ferdig med 6 par, det 7. er på pinnene. Her er to par til gaveskuffen, begge strikket i det nydelige sokkegarnet TuLLiBaLL &Råll.



Oppskrift: Angee fra boka Sock Innovation av Cookie A
Garn: TuLLiBaLL &Råll, fargen 14. juli
Pinner: 2 mm



Oppskrift: Nutkin av Beth LaPensee
Garn: TuLLiBaLL &Råll, fargen Kranglefant
Pinner: 2 mm

Det siste sokkeparet er muligens blant de dyreste i manns minne. Da jeg var ferdig, hadde jeg knekt hele 3 sokkepinner og somlet bort ytterligere to. Hadde det ikke vært for at jeg hadde fått pinnene i gave og vunnet garnet på quiz, hadde det blitt særs dårlig økonomi i dette gaveprosjektet. Trepinner i såpass lite kaliber er med andre ord bortkasta i Hespetre-heimen, så nå er det nye KnitPro-pinner på vei hit fra eBay-nissen.



PS: Dette er et litt forsinket mars-bidrag til julegavealongen til Anne på landet.

13 kommentarer:

Iryl sa...

Flotte sokker du har strikket! Nydelig garnfarger også :-) Så synd at pinnene brakk, men slikt skjer. Jeg går iallefall aldri tilbake til metallpinner igjen, så får jeg heller ha et lite lager med tynne pinner *hehe*

Fru Keilegavlen sa...

Flotte sokkar og flotte fargar!! Kjedeleg at pinnane knakk.

LivM sa...

Supre sokker du har strikket!

elle-melle sa...

Flotte begge parene, og fine farger.
Synd med pinnene som knakk.

Siren sa...

Så utrolig fine sokker du har strikket! TulliBall garnet frister virkelig:)

LilleAsk sa...

Fine sokker du har strikket. Likte godt mønsteret på de blå sokkene.

Frk.Badegakk sa...

Herlige sokker! Synd pinnene gikk til hel*** da!

Fuglemamma sa...

Så flotte sokker. Jeg er en kjedelig sokkestrikker, strikker nesten alltid bare glattstrikkede. Kasjmirsettet i forrige innlegg var nydelig og veldig helhetlig med likedan mønster i både lue, votter og hals. Jeg tenker mottakeren bli glad, ja!

Linda sa...

For nokre flotte sokkar.

ANNEPÅLANDET sa...

Det var flotte sokker, og nydelige farge! Jeg må se å få prøvd det Tulliball-garnet.
Jeg kan heller ikke strikke sokker på tre-pinner - spissene ryker. Sånn går det når man strikker så flisene fyker... Nå bruker jeg bare Addi-pinner i metall, de kan jeg virkelig anbefale. (Det er ganske mange garnbutikker som fører dem, jeg fant dem i den lokale Husfliden, det står Pt-på dem + orange merkelapp, men det er Addi som lager dem).
Ha en fin uke!

Unknown sa...

Det var kjempeflotte sokker!

Jeg har et nøste med dette garnet, tenkte å strikke april-dussene i det :)

Astrid Sømoen sa...

Du skriver veldig morsom, flott blogg med lekre sokker.
Jeg heter Astrid og ønsker å invitere deg på Årets Snelletreff for nettstedet Trådsnella.no. i Oslo fredag 29.april. Et inspirerende heldagsseminar for strikke- og syglade damer.

Vi har med strikkedronning Tine Solheim og designerne Arne og Carlos + 5 andre designere/gründere.

Se program og påmelding på www.trådsnella.no, kundeservice telefon 21 50 93 57 (hverdager 8-15). Prisen er kr 695/pers inkl lunsjbuffet, 3 kaffepauser + kakebit. Festmiddag kl 19 kan bestilles også, kr 395.

Vi har guidet shoppinglørdag (dagen etter) med kart over Oslos garn- og hobbybutikker.

Håper å se deg på Snelletreffet!
Hilsen Astrid Sømoen

Moan sa...

Nydelige sokker! Har nettopp kjøpt boka, og venter i spenning på posten!
Nutkin står for tur! (må bare blir ferdig med...) :-)
Skulle gjerne prøvd &Råll-garnet. Ser nydelig ut!

Ha en flott helg!