torsdag 1. oktober 2009

FO: Den lille bibliotekaren

Noen ganger klarer man bare ikke dy seg. Da jeg så bibliotekar-genseren til baby, visste jeg at jeg måtte strikke den.

Mammaen til den potensielle bibliotekaren er kanskje ikke like nerdete som meg, men jeg vet at hun syns det er greit at små jentebabyer kles opp i noe annet enn pastellrosa og sløyfebånd. En mørk og fin støvgrå må vel kunne passe? Med noen sopp-knapper for å gjøre den litt mindre prektig. Med alt håp, ales det opp en riktig liten rampe-bibliotekar i det Monstermønsterske hjem. Håper dere liker den!

Den lille bibliotekaren
Mønster: Baby Sophisticate av Linden Heflin
Garn: ca. 150 gram Drops Silkealpakka (nei, jeg nekter å skrive dette "riktig")
Pinner: 5 mm
Tidsbruk: Fort gjort!

Om dere trodde innlegget var slutt nå, kan jeg slenge med en liten bonus. Ikke bare ser dette ut som genseren til en bibliotekar. Den er i all hovedsak strikket på Nasjonalbiblioteket. Slå den! - Eller som bibliotekaren som satt ved siden av meg i fire timer sa: Næh! Har du med deg strikketøy på dette? Så lurt!

Bildebevis:

13 kommentarer:

Hanne sa...

En nydelig genser, kjempe lekker, og den passer absolutt til begge kjønn :) Er helt enig i at små prinsesser ikke behøver å kles opp kun i rosa.

Mildrid sa...

Den var stilig! Nesten så jeg vurderer å strikke en sånn selv :)

sol sa...

Den var stilig! Jeg styrer helst unna rosa, det finnes så mange fine farger.
Ha en god helg!

Frk. Badegakk sa...

Herlig genser! Burde så absolutt falle i smak selv om det ikke er sukkertøysøtt! Ja til flere bibliotekarer!
=D

Jane sa...

Så flot den er, og så passer den fint til både jente og gut.

amylin sa...

Så søt! Helt enig i at babyjenter ikke trenger å gå i rosa.

Beate sa...

Kjempe søt jakke!!

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg!!

strikkepanja sa...

Kjempefin jakke! Så enkel og så fin.

duBedåre sa...

Kjempesøt!! Og strikking på bibliotek, det er vel så nære vi kommer nirvana i dette livet, DET er ro i sinnet, det... (o:

Unknown sa...

Den såg veldig fin ut. Det spørs om ikkje vi må prøve :-)

duBedåre sa...

Hei igjen du, svarer på spørsmål fra min blogg om elefant-teppene mine:

Elefantdiagrammet er hentet fra et Sandnes garn hefte, Mandarin Petit 0305. Jeg har bare lagt til en omgang for at diagrammet skal utgøre et partall omganger. Dette fordi teppet er strikket på min gode gamle venn, strikkemaskinen etter Bestemor!

Pinneguri sa...

Godt sagt, så lurt :D