søndag 1. mars 2009

FO: Bite me!

Jeg har en god del på må-strikke-lista. Igjen. Hvordan i huleste skjer det? Og kan jeg egentlig kjefte på noen andre enn meg selv? (Nei. Hmpf.) Jeg er hittil ferdig med februarlua, en halv barselgave (tvillinger = dobbelt så mye arbeid), og nå: teststrikking. Og sistnevnte var egentlig knakende morsomt. Her er resultatet:




Bite me! av Michelle Adams (Ravelry-link)
Garn: Gjestal Bomull Sport, Laines du nord Cleo og diverse bomullsrester fra mammas og svigermors garnlagre
Pinner: 3,5 og 4,5
Tidsbruk: 3-4 timer
Selskap: Mine utkårede, The Graduate, Austin Powers og The man who wasn't there

Hva ser du på, sier du? Det er en tyggeleke for babyer som er i ferd med å få tenner. Kjempemorsomt strikketøy, og utmerket for å bli kvitt bomullsrester. På sistemann ble jeg dristig nok til å fylle inn en rangle i midten, i tillegg til det myke fyllet. Den lagde jeg av innmaten i et kinderegg: Det gule plastegget med en del fra leka inni. Ettersom det befinner seg inni et solid strikketøy med masse fyll inni, er jeg ikke så redd for kvelning. Dessuten heklet jeg på en liten hempe, sånn at den kan festes på en Fisher Price baby-gym. Har ikke prøvd den ennå, så dommen kommer etter at leka har fått seg en liten tur i vaskemaskinen.

2 kommentarer:

pepperkverna sa...

SÅ gøy da! Hege

Mammadragen sa...

Å!!!! de så kjempeartig ut - er de lett å strikke? Har allerede laget et strikkeleketøy til vennen etter eget hodet, "Sponkalonken" - men aldri i verden om jeg blogger den... Hehe