torsdag 11. desember 2008

For siste gang!

Min siste Órói er ferdig!



Mønster: Órói av Vedis Jónsdóttir fra Lopi 27
Garn: ca. 650 gram Álafoss Lopi
Pinner: 4,5 og 6 mm
Tilbehør: 3 knapper
Tidsbruk: Nøyaktig 2 mnd.
Modell og mottaker: Lillebroren min

Nå gidder jeg virkelig ikke å strikke flere av denne. Om pappa, svogere eller arvingen skulle få lyst på, får de strikke den selv. Mottakeren er heldigvis svært fornøyd, både med farge og fasong. Denne er også modifisert noe; jeg la opp 7 masker mindre enn minste størrelse for å lage en XS. For at fargemotivet ikke skulle forlenge brystet til langt oppunder ørene på ham, tok jeg de to første fargeskiftene før jeg hektet sammen ermer og bol. Mønsteret stemte dermed ikke helt under armene, men pyttsann! Passformen er upåklagelig.

14 kommentarer:

Monstermønster sa...

Knallfin, knallfin, både i fargevalg og med den sideåpningen. Bøyer seg i støvet i beundring!

Og synd for meg, så har jeg funnet genser jeg har lyst til å strikke til mannen, i tynt garn, hva i alle dager tenker jeg med?

Monica sa...

Så FIN! Både genseren og modellen, forresten.

Anonym sa...

Nydelig, og bra jobba med forminskingen! Jeg kjenner at det er på tide med litt islandsstrikk jeg - så det er mulig jeg overtar stafettpinnen din Ü

Anonym sa...

den var rålekker, Fargene var kjempe flott. Modellen kledde de veldig bra. Skulle ønske gutten min ville gått i strikkeklær, men dessverre så nekter han høylytt. Utolig flott må jeg si en gang til:O)

mari sa...

kjempefin! gratulerer med vel overstått!

Unknown sa...

FLOTTUR!!

Tengdó.

Anonym sa...

Hvor er den flot og lækker

Anonym sa...

Synes eg ser resten av familien sitte der og strikke genser til seg sjølv.. hehe.. Genseren vart kjempeflott! Heldig lillebror!!

Ha ei flott helg!

Pinneguri sa...

Jamen så ble det en fin genser også, da :)
Glad solsnu og godt nytt år til deg og dine :)

Strikkelaura sa...

Heldig lillebror, digger mønsteret!! God jul ;-)

ane sa...

God jul! flott genser forresten :)
Jeg har et lite nett som venter på deg, du vant nemlig trekningen.
send med gjerne adressen din til ane_glasoe(a)hotmail.com

Anonym sa...

Ønsker deg og dine eit riktig godt nytt år!!
*klem*

Guri sa...

Godt nytt år til deg og dine :) Gleder meg til å følge kreativiteten din videre i 2009 :)

Hilde C. sa...

Genseren ser kjempelekker ut! Jeg ønsker deg et godt og kreativt nytt år :-)