fredag 28. november 2008

Tilbakemelding

Jeg synes det er topp å lese andre bloggeres tilbakemeldinger på ferdig strikk etter en stunds bruk og vask. Derfor skal jeg gjøre det selv, etter å ha prøvd noe av hjemmestrikken på junior. Den første tilbakemeldingen er til den mislykkede hentesett-buksa:


Min utgave av selebuksa med fot fra Strikk til nøstebarn ble, som tidligere nevnt, innmari lang i beina til å være str. 0-3 mnd., syntes jeg. Nå kan jeg melde fra: Om den er strikket etter strikkefastheten, sånn som min er, så passer buksa til en slank tøybleiegutt på rundt 58 cm. Det er fortsatt litt å gå på i beina, så jeg tipper den er en str. 62. Buksa er blitt litt gjennomsiktig i skrittet, men det er nok en kombinasjon av oppskrift og garn.

Garnet holder seg forøvrig svært bra. Ingen nupping, og det holder fasongen fint. Ikke tover det stort når det vaskes på ullprogram i maskinen heller. (Ja, jeg er lat småbarnsmor.) Det var dagens reklame for Filcolana New Zealand Lambs Wool fra 123knit.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kjekt med garn som går i vaskemaskina, ja. God helg!

Monstermønster sa...

Så det funker i vaskemaskinens ullprogram altså? Kjekt å vite, siden potensielle mottagere er håndvaskhatere.

Anonym sa...

Takker så mye jeg også for at du har tatt deg bryet med å teste garnet i maskina. Håndvask-merket er mye av grunnen til at 5 hesper ligger urørt i kassa mi, men nå kan jeg kanskje gjøre noe med det. Hilsen en annen lat småbarnsmor....

Anonym sa...

Tuuuuusen takk for kjempekoselig pakkesang!!!!!! Jeg ble helt satt ut jeg! Du er snillest! *bestemme*

Bai sa...

Eg vaskemaskinvaskar det som vaskemaskinvaskast kan. Det handlar ikkje om å vere lat, men om å vere pragmatisk.

ANNEPÅLANDET sa...

Flott og nyttig med garn- og oppskriftanmeldelser! Takk skal du ha!

Monstermønster sa...

Og skulle du ikke ha noe å gjøre en dag, (hahaha) så er det en liten utfordring i bloggen min. Ikke stress.