onsdag 10. september 2008

Kjærlighetsbrev

Det har sneket seg inn litt garn i heimen i det siste. Merkelige greier. Først hadde jeg en superpakkedag, hvor mannen kunne levere hele denne haugen:


I den nederste pakka: Hemmelig garn fra Birgirsdottir til hemmelig strikkeprosjekt til julegave.

I den midterste pakka: Bortskjemming i stor skala: Strikkeblader, koffeinfri te og Lindt-sjokolade med chili. Nam! Nok en gang en herlig, uventet RAK-pakke fra whitehologram på Ravelry.


I den øverste pakka: Mitt første kjøp på eBay. For 100 kroner fikk jeg 2 hesper resirkulert sarisilke blandet med ull (i rødt) og 2 hesper hemp/ull tilsendt fra USA. Har ikke prøvd garnet ennå, men vil komme tilbake med vurdering og eventuell anbefaling av selger. Foreløpig har jeg observert at det drysser litt, det lå iallfall igjen en del fiber i sofaen etter oppnøsting. Mulig det vil gi seg etter vask.


Som om ikke dette var nok til å hensette en i pakke-og-garn-ekstase, fikk jeg meg enda en overraskelse da jeg kom hjem fra SnB i går kveld. Helt uventet overraskelsespakke fra misstracee i New Zealand - nok en gang gjennom RAK: To hesper med garn jeg har siklet på leeeenge, men ikke tatt meg råd til å prøve. AllHemp6 heter det, og er hampegarn til strikking. Til meg. Helt gratis. Bare fordi hun hadde lyst til å være snill. Er det rart jeg nesten dånte?

Her er herligheten:


Så det er sagt, så pleier jeg også å sende avgårde noen RAK-pakker i løpet av en måned. Herlig, herlig konsept! Her sender jeg avgårde ting som jeg ikke har spesielt mye bruk for, eller som jeg tror vil gjøre andre glade, og får ting jeg ønsker meg tilbake. Helt gratis, og bare som et overskuddsfenomen.

Ingen kommentarer: