lørdag 3. februar 2007

Garnstæsjet

Alle strikkere er junkier. Garnjunkier.
Og som junkier, har vi vårt stæsj. Garn, som vi sparer på til en regnværsdag. Mye eller lite.
Garnet samler seg opp fordi man faller for et garn som man ikke helt vet hva man skal bruke til, eller man starter på et prosjekt som er for ambisiøst, eller som man rett og slett blir lei av. Man kjøper for mye garn til et prosjekt man gjør ferdig, og sitter igjen med restene. "Det er alltid lurt å kjøpe et nøste eller to ekstra, sånn i tilfelle." Og er det salg på garnbutikken, er det best å plukke med seg litt.

Vel, så er utfordringen å bli kvitt det.
Jeg har telt opp, og funnet ut at jeg har en drøy eske full av garn som jeg ikke har noen plan for. I tillegg til alt garnet som hører til UFO'er, så klart. Målet er å bli kvitt litt av det, innimellom.
Her er lista:

400g rosa Álafoss Lopi, farge 9969, som jeg egentlig hadde tenkt å lage et litt rart skjerf fra et hefte av. Jeg ombestemte meg.

1 nøste pyntegarn som jeg har glemt hva heter. Kan alltids komme til nytte.

2 1/2 nøster offwhite Cotton Fun, rester etter hekla genser. + Div. andre bomullsgarnrester.

1 1/2 nøste Létt-Lopi, rød 1409, rester etter boleroen.

200g Bulky Lopi rødmelert, kjøpte feil da jeg skulle ha garn til bolero nr. 2. Strikkes på pinne 8-9.

8 nøster hvit Mor Aase med litt forskjellig innfarging. Dårlig kjøp til et genserprosjekt som jeg har kastet. Kan brukes sammen med de 2 sorte nøstene, og kontrastfargene i blå og oransj.

3 nøster rosa PT5 sport, som skulle gå til sokker. Farge 548. Littegrann kontrastgarn i lysere rosa 520, som ble brukt opp til rosa og rød nisselue.

3 nøster olivenfarget Fritidsgarn + diverse rester av Fritidsgarn og PT3 i lilla, lys og mørk grå, sort og lime.

1 nøste sort og 1 nøste grønn Alaska + div. småstumper etter jakka til Gudmundur.

Raggegarn:
3 nøster lime & sort
2 nøster rød & sort
1 nøste lilla & sort
+ påbegynte garn i mørk grå & sort, lys grå & hvit, blå & sort, rød & hvit, rød & hvit & blå.

Diverse mohair-rester i turkis og lys og mørk lilla. Rester etter mammas strikkeprosjekter på åttitallet.

3 nøster mørk lilla enkelttrådet alpaca i farge 170, som jeg fikk til jul.
+ diverse rester i mørk blågrønn, lys blå, oliven, hvit og oransje.

Rester av blå, lilla og flaskegrønn PT2.

200g løstrådet beige islandsk ull og 100g i sort. Kjøpt fordi det var billig. ;)
Det har veldig fint fargespill, det beige er nok naturlig sauefarge:

Ingen kommentarer: